MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, juni 30, 2009

J I P P I ! ! !

Som vi har försökt här hemma - det vore skönt att få M blöjfri innan lilla L kommer... Hon går visserligen på toaletten mer än gärna - ibland flera gånger på raken, men det var ca ett halvår sedan hon verkligen kissade där! Det går bara inte. Igår morse ville hon inte ha någon ny blöja efter morgonbytet och då kände jag att det var bara att köra på. Tog med några trosor och ombyte till dagis och lämnade henne utan blöja. Vi försökte kissa hemma innan vi gick och vi försökte även på dagis när vi kom fram - men ingenting! Så jag var lite orolig när jag gick därifrån, men personalen var helt med på att köra detta spår. När jag hämtade henne såg jag att hon hade bytt kjol, och frågade fröken om det hänt en olycka - men det hade det inte gjort - bara lite matspill på den andra! Hon hade till och med sovit hela vilan utan blöja med lyckat resultat!!! Fantastiskt! Hon hade inte sagt till någongång under dagen, men eftersom de körde in henne i samma rutin som övriga barn så hade det funkat med kissning ett par, tre gånger på toaletten.

Väl hemma blev det visserligen en olycka på golvet, men vi torkade upp, bytte trosor och körde vidare på det blöjfria spåret. Senare sa hon till mig att hon var kissnödig, vi gick upp på toaletten och då blev det både kiss och bajs! WOW! Det hade jag inte förväntat mig... Hon var verkligen superduktig! Vi försöker fullt ut nu och därför fick hon även lägga sig utan blöja i natt. Hon kissade innan hon la sig och sen tänkte vi vara vaksamma och snabba och sätta henne på toa direkt när hon vaknade i morse - men olyckan hann före oss. Men det hade vi ju förväntat oss - hon var rätt ok ändå, vilket jag tycker är huvudsaken - och vi fortsatte utan blöja. Nu när jag lämnade dem på dagis nyss kissade hon på toaletten där! Helt fantastiskt att vi lyckats ta tag i det! Nu ska jag faktiskt ta bort hennes blöjor - de blir ersatta av en betydligt mindre storlek snart...

1 kommentar:

Brittis sa...

Så skönt att det funkar med blöjstoppet.Men det är kanske bäst att räknapå ett bakslag under en tid när bebban kommer. Avundsjuka, du vet.