MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

lördag, juni 06, 2009

Är det nu det börjar?

Nedräkningen har startat, endast tio arbetsdagar kvar! (Dagis har planeringsdagar to-fre nästa vecka, midsommar veckan därpå och sedan är det endast en arbetsvecka kvar innan min semester och därefter föräldraledighet!)

A kom hem efter att barnen somnat igår och idag åkte han in till stan med några kompisar på eftermiddagen för att ladda inför kvällens match - som han ser på Råsunda. Jag var helt slut igår när jag kom hem från jobbet och medan barnen såg Elias båten på dvd snarkade jag i soffan. Mitt normalt stora förråd av tålamod är tyvärr som bortblåst och jag har tappat orken totalt. Är det nu det börjar? Ska det vara så här i sex-sju veckor till?! Skulle inte förvåna mig eftersom jag mått så fantastiskt underbart bra hela graviditeten för övrigt... Är dessutom inställd på att inte gå hela vägen ut, eftersom L kom åtta dagar innan utsatt datum och M hela sex veckor (även om hon själv egentligen inte fick välja) - men bara för det kommer man väl gå två veckor över tiden istället. Suck!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Är det inte längre tid kvar tills den nya världsmedborgaren gör entré? Du gör alldeles rätt i att börja din ledighet(?) lite tidigare. Det är inte undra på att du blir trött nu. Det är nog kroppen som säger till att ta det lugnt. Vi är ofta alldeles för dåliga på att lyssna till kroppens signaler, tyvärr.

Anna sa...

och A var tydligen filmad på tv fick jag rapport om...;)