MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

lördag, juni 06, 2009

Blomsterbröllop - 4 år

I torsdags bjöd jag ut min kära man för att fira vår bröllopsdag - 4 juni 2005. Jag hade fixat barnvakt (grannen E förstås) och planerat kvällen utan A's vetskap och vi träffades inne i stan direkt efter jobbet. Eftersom vädret var uselt (kallt och regnigt) var det inte aktuellt att njuta på en uteservering utan vi strosade runt en timme innan bion började. Vi såg Änglar och Demoner och det var en fullträff! Därefter promenerade vi bort till Gamla stan och Mårten Anderssons senaste nytillskott Le Rouge där jag bokat ett bord för två. Det blev en mycket trevlig kväll i sann Moulin Rouge anda med mycket röd sammet och lättare uppträdande (sång och pianomusik). Ett glas bubbel till fördrink (bubbelvatten för min del, men ingen kunde hindra mig från att smygsmutta på A's champagne...) och sedan Carpacchio för oss båda till förrätt och Halstrad Tonfisk för min del och Grillad Oxrygg för A's del till varmrätt. Portionerna var ovanligt stora för att vara en finare restaurang och lämnade tyvärr inget utrymme kvar till dessert utan vi beställde in varsin dubbel espresso och avslutade sedan kvällen med en taxi hem för att lösa av barnvakten! Nu dröjer det väl ytterligare ett par år innan det blir dags för en kväll på tu man hand igen...

1 kommentar:

Brittis sa...

Mmmm. Det låter mysigt. Med tanke på närmaste framtiden var det framsynt att fixa en romantisk kväll tillsammans. Det blir ju inte så många tillfällen till det för ett tag. Grattis!