MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, maj 18, 2009

En störtskön eftermiddag på JUNIBACKEN...

Tittut!


Jodå, M var jätteduktig som Pippi på Junibacken idag! Även om hon kom i sitt esse först efter ett par timmars lirkande och blyghet. Först var det som ni kanske förstår storvägran när det gällde peruken. De fick hämta fler och låta andra barn ha varsin så att hon skulle lockas - det gick vägen till slut... Vi var flera tappra själar som därefter försökte få henne att lätta upp minspelet och titta in i kameran. Jag hoppas verkligen att de fick några bra bilder! (Själv lyckades vi inte så bra...)

Jag hade inte förberett några kläder utan fått instruktioner att bara komma som vi var - det var dock tur att vi gick hem en stund efter dagis och satte på henne rena kläder, om än inte särskilt pippi-inspirerande - för på Junibacken fick hon bara en peruk! De var dock ute efter naturliga bilder så det var liksom meningen...

(L fick också vara med på några bilder, till sina föräldrars förtret i en urvuxen tröja!!!)

Nu ser vi fram emot att få se resultatet!

Pippi Långstrump

2 kommentarer:

Anna sa...

Ser fram emot att se de "färdiga" bilderna...ni ser ut att ha haft en bra dag! Kram Sis

Jag sa...

Jaha! Jag var för snabb med mitt inlägg, ser här att det gick OK. Iofs tycker jag att hon skaulle hafr en rosa peruk men.....
Gullungarna!