MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

onsdag, juli 16, 2008

Vitaste vitt

Bilden ovan är från 2004 när härbret uppfördes! Kommer ni ihåg...?
Härbrets nedervåning är grundmålad! Det tog lite längre tid än jag trodde - det var meckigt att få in färgen i timmersprickorna. Men det blev fint - vitt! Ska inte behövas mer än en (1) strykning färdigfärg. Hjälp hade jag också - L var jätteduktig med egen pensel. A och M åkte iväg för att ge oss målare en stunds arbetsro. Loftvåningen kvarstår, både tak och väggar ska grundas. Den ska jag försöka hinna med i morgon. Vet inte hur vi ska göra med golvet där uppe än, det är så fina plankor som även syns nedifrån och jag är inne på att vitlasera dem så att de inte gulnar. Åtminstone på undersidan ("innertaket")... Har redan målat åsarna vita. Det blev snyggt - känslan av höjd förstärks verkligen med vitt!

Längtar efter att slutligen få ta en tur till Furutorpet och inhandla lite fina grejer som pricken över i! Men tills dess är det en del kvar... Först blir det i alla fall IKEA (i morgon) och resårbottnar. Kanske en tur till Furuvik också för att få lite semesterkänsla...?

1 kommentar:

Brittis sa...

En bild från härbret som det är nu vore inte så dumt.