MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, juli 14, 2008

Projekt Inreda Härbre

Mitt bidrag i projekt Inreda Härbre startar först på onsdag när färgen ska upp. Det blir vita täckmålade timmerväggar till det vitlaserade DalaFloda golvet där nere och omålade, hyvlade golvplank från ladan i Gulleråsen på sovloftet. Jättefina breda plankor som jag skulle kunna tänka mig ett stort köksbord av - i gammal "bakbordsstil". Men nu blev det golv istället. Vi har ju redan ett bra köksbord dessutom...

Jag ser färgskalan grå/vit framför mig och ull. Lite G.A.D känsla över det hela. A vill gärna ta in blått också, men jag är lite skeptisk. Kanske om vi bestämmer oss för en marin känsla, men inte annars!


Fniss - jag ser mammas min framför sig när jag kallar grå/vit för en färgskala - men jag är ju som ni kanske förstått allergisk mot färger. Gillar det strama, rena, lugna. Kan tänka mig t.ex ett inslag rött som accentfärg, men annars får det gärna vara strikt.


Absolut inget virrvarr av trasmattor därinne! Däremot kanske en plastmatta från Pappelina? Har varit småsugen på dem med stjärnor... om beslutet blir marint förstås!?

Andra projekt som fyller mitt huvud för närvarande:
  • måla och klä om karmstolen jag fick av mamma (vit eller svart med beige tyg m vit stor stjärna och ev småstjärnigt på sidostyckena)
  • måla linneskåpet (täckande vitt)
  • sätta gärdesgård längs ovansidan - pappa är ju strängt upptagen så jag kanske får gå över till grannen och vara lärling för en dag?
  • sittbänkar på farstukvisten - flyttbara, som man kan använda vid mycket folk och festligheter...
  • spika upp en liggande, nätt spaljé nere vid altanen, mot Eggens - med klematis som slingrar sig uppåt på utsidan!

Eftersom jag inte vet vart jag ska börja är jag rädd för att det bara kommer att sluta vid tankar och drömmar. Men det skulle vara kul/fint/bra...!

4 kommentarer:

Gunilla sa...

Börja med spaljen! Den sköter sig själv sen, bara den kommer på plats!

Gunilla sa...

Linneskåpet och karmstolen skaffar du hem färg till och målar en regnig dag..

M sa...

Ja, det är en bra idé att åtminstone se till att man har grejerna hemma till den dagen lusten smyger på!

Gunilla sa...

Jaha..*S* Du är som resten av familjen.. Gör precis som du vill!? Här kommer man med goda råd.. och du bara kör ditt eget race?*tror jag ska komma upp och blanda grönt i färgen!!*
;o)