MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, december 13, 2007

"Fylle fylle fest..."

Så här fint var det ute på gården vid dagis nu på eftermiddagen. Känner ni igen dem?!




Ledtråd: En tomtenissa och en pepparkaksgubbe...

Alla barnen stod stilla - tills Maja fick syn på oss - då bröt hon ihop och kom springande med gråten i halsen! ;o) Ludvig var jätteduktig och sjöng hela tiden. När vi kom hem tog han i och sjöng "...fylle fylle fest..." och jag häpnade och tänkte WHAT?! men sen förstod jag: "Fröjdefull jul" skulle det nog vara egentligen (fast det var inte ett enda rätt i och för sig!). Kanske kan bli något i stil med "trygga räkan" om några år!



Hoppas ni också fått njuta av några Lucior idag?!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Så trevliga bilder!
Men, så Maja liknar Sanna när hon var liten! Upp i dagen!

Jag sa...

Inte en enda lucia har jag sett, tom sov jag över TV-lucian.
Bara Monica på jobbet, men hennes ljuskrona bestod av en ljusstake som passade ganska bra, och inte sjöng hon heller.
Längtar till fredag!