MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, augusti 23, 2007

Vad kan ha hänt?

Jag vet inte vad som hänt, men jag njuter i fulla drag av att ha en man hemma på dagarna! Vad har vi väntat på?! Han verkar trivas som fisken i vatten och ni skulle bara veta vad jag har mötts av när jag kommit hem om kvällarna!? Jo, olika kulinariska upplevelser varje dag!

Först i fredags, då ropade Ludvig "baka kaka!" så fort jag kom in genom dörren. Anders hade hittat ett recept på internet och slängt ihop en äppelkaka (sockerkaksliknande och supergod!) som vi frossade i tillsammans med vaniljvisp som han handlat när han varit och storhandlat (!) på ICA Maxi med båda barnen (!) under dagen! Jag kanske borde börja med att nämna att det enda han någonsin bjudit på tidigare är blodpudding och Findus pyttipanna! Först trodde jag att det var något lurt bakom hans beteende, till exempel om han ville bevisa för mig att man visst kunde få saker gjorda när man var hemma med barnen...

En dag gick han upp kl 05:30 och sprang en mil. Sen tog han båda barnen, gjorde dem i ordning och gav dem havregrynsgröt, gick till dagis och skolade in dem, plockade äpplen, klippte gräset, storhandlade (med två barn!) och slängde ihop en äppelpaj - den godaste jag ätit!

Under veckan har han bjudit mig på äppelkaka, lasagne och fläskpannkaka när jag kommit hem från jobbet. Men han säger bara att han har lite överskottsenergi och att det är rätt kul... och jag säger ju inte direkt nej till denna omvandling som ni förstår.

Förutom detta har han städat garaget två gånger den här veckan...

5 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Du får gärna skicka hem honom till mej om du vill *ler*

Anna sa...

Oj - vilken HandyMan... nej, men egentligen är det väl precis som det ska vara om man nu ska vara jämlik osv. Sen att garaget fått sig 2 duvningar kan vi väl diskutera - men du vet ju att vi lider av garagesyndromet här hemma också...

Jag sa...

och min har dammsugit hela huset, men mat får jag oftast fixa, även så det räcker till lunch. Han är inte så krävande förstås, men igår ville han ha grillat och gissa vem som fick fixa det - jo, jag! Han har kommit på att min golfvinst bordsgrillen ger perfekta grillskivor på bara en bråkdel av tiden det tar att göra i ordning kolgrillen. Att det sen sker i köket (på min 'arbetsplats') är ju ingen nackdel.

Anna sa...

ni har det bra ni...

Brittis sa...

Herregud, njut!!