MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, augusti 23, 2007

Dagens Citat

1) Promenerar hem från dagis. Ludvig ser en gul gräsklippare vid ett hus och säger: "Titta, en gul gräsklippare - fin! Pappas gröna gräsklippare inte gul, pappas röda gräsklippare inte heller gul."
...och det är ju faktiskt helt korrekt! Undrar om han menar att pappa borde köpa en gul också...?!

2) Pekar på huset bredvid vårat och frågar vem som bor där. Jag testar om han kommer ihåg att de heter Jennie och Fredrik för det har vi svarat många gånger. Jag säger "Ja, vem bor där - vet du vad de heter?" Ludvig svarar: "Grannen. Grannen heter dom." (Han är verkligen klok!)

3) När han ser grannens (!) SAAB ropar han och flinar: "Titta! Titta mamma! En JORDGUBBE på bilen!"

Jag kunde för mitt liv inte förstå vad han menade förrän han pekade på SAAB-märket, en röd fågel (vad det nu är för sort vet jag inte?) med lite "rufs" på huvudet. Jo, med lite fantasi liknade det nog en jordgubbe!

4) Anders berättade om igår, då A lagat mat (jo, jag återkommer om detta!) och "stött ifrån" sig Ludvig och sagt att han skulle gå och leka för A hade fullt upp med maten. Då kommer Ludvig tultande och säger: "Jag vill bara prata." ...på vilket Anders smälter och naturligtvis får lov att sätta sig en stund med honom.

Inga kommentarer: