MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, juni 08, 2007

Jag håller i än

Idétorka, men kan väl ge en uppföljning på mitt förra inlägg. En summering av den tid som gått.

Kicki har i alla fall antagit min utmaning (bravo!) och eftersom hennes danspass på ca 11000 steg motsvarar ca 6 km så ser jag det som att vi har hittat ganska likvärdiga motionspass.

Jag har faktiskt sprungit 3 gånger per vecka (á 5 km) sedan starten. (Tisdag, torsdag och söndag.) OKEJ, jag erkänner - en torsdag ställde jag in, men bara på grund av att Anders hade en jobbgrej och kom hem sent och inte kunde ta barnen. Lite svårt att springa med dubbelvagnen. (kanske skulle kolla på en sån där joggingvagn..?)

Det går sådär får jag medge. Flåset är det faktiskt inget större fel på - och jag känner att det blir lättare och lättare. Däremot har jag väldiga problem med benhinnorna. Efter lite Googling visade det sig att det troligen har med mina höga fotvalv att göra. Suck, felskapt alltså. Vila tänker jag INTE göra. Herre Gud - nu när jag kommit igång! Aldrig. Jag mjukstartar istället och tar myrsteg i början för att värma upp lite, sedan håller jag ut även om benen känns som vedträn efter bara 50 meter. Jag VET - det är INTE bra! Det blir säkert värre sen... Men vad ska jag göra? Det blir nog nya skor och avgjutning för "figursydda" skoinlägg... Har du några tips mamsen? Du gjorde väl såna förut?

5 kommentarer:

Brittis sa...

Christer har varit hos Sörlins och gjutit sådana på remiss från läkare. Det är en expert som kommer då och då och filmar hur man går/springer. Det är lång väntetid. Och kostar över tusenlappen.

Gunilla sa...

försök hitta mjuka banor.. spring Inte på asfalt vad du gör.. Det kan göra så du inte kan träna på flera månader.. Tro mig, jag VET!!!

Anna sa...

Håller med föregående talare.. jag har gjort samma misstag själv en gång i tiden, sprang och grinade för det gjorde så j*vla ont.. blev sju resor värre sen kan jag lova - till slut helt omöjligt att ta springsteg, lång återhämtningstid då... akta dig för asfalten och vila nu!! styrketräna istället då -ni hade väl såna förutsättningar i garaget?

Kiara Och Kovu sa...

linnimenter Linnex kör jag med när benhinnorna känns av. Och naturligtvis vila.

M sa...

Tack för alla tips o råd! I söndags när jag senast tog min runda gick det faktiskt jättebra! Tyvärr är det mest asfalt/oljegrus som underlag... Vila känns dumt nu när man kommit igång, ska försöka värma upp bättre o kanske försöka få några inlägg...