MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, mars 05, 2007

Våren är här!

7 grader varmt och solglimtar! A skottade av altanen igår och jag är frestad att duka upp "mellisen" där i eftermiddag. Om han bara ville somna nån gång! Vet inte varför sovschemat rubbats, men igår sov han mellan 15-17 (!) och idag verkar det inte bli så mycket tidigare. Han la sig som vanligt halv ett men ligger fortfarande (kl två) och småpratar i sängen... Det kan bli knasigt hos dagmamman i morgon där de sover mellan 12-14. Fast han kanske blir tröttare då efter en dag i parken. Vi har bara lekt med lego, byggklossar, lekt doktor med massa plåster och gjort pannkaka idag på förmiddagen. Jag har dessutom hunnit jobba en timme medan L var fullt upptagen av Traktor Tom och Dora Utforskaren på Nickelodeon. Han ville inte gå ut, så vi tar det när han sovit middag. Måste över till grannen och vattna blommor och hämta posten. Kanske blir mellis där helt enkelt eftersom vi inte har några utemöbler... Deras kanske snart är till salu förresten?! Man kanske skulle lägga ett bud?

I lördags åkte familjen och köpte en elektronisk darttavla och kopplade in den lagomt till vi fick främmande. Fredde kom direkt från Indien. Jag förlorade två omgångar, men var på god väg att göra revansch då A av en olyckshändelse råkade (?!) dra ur sladden - nåja, jag har ju hela dagarna på mig att träna. Eller hur?! *S* Konstaterade i alla fall att det gick bättre med ett par öl i kroppen, kanske var jag för stel innan?! :o)

1 kommentar:

Jag sa...

är nog läge för ett personligt besök snart!
Måste testa darten...