MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, mars 02, 2007

Allt och ingenting

Efter lite påtryckningar får jag väl lov att visa mig här igen. Halva dagen har jag funderat på något att skriva, men jag kommer inte direkt på nåt. Inget särskilt som hänt den senaste veckan... Inget som är värt att berätta i alla fall. Vi är sjuka allihop - "packihopa" som L säger. Förkylda. Ont i halsen, snoriga och hostar.

Igår hade jag ett möte på jobbet. Gud så skönt att få göra sig fin och ta på sig en nystruken skjorta och kostym! Vuxet. Lite skillnad mot det vanliga: oduschad, iförd mysbrallor och en nerspydd tröja! A var hemma med barnen. Han kände sig dessutom lite hängig och idag är han hemma och har ont i halsen - för det har väl inte med herrstaffetten att göra?! Nu är han i alla fall nere i källaren och "vilar", det vill säga bygger ett dartskåp (!!!) för att dölja elskåpet och de fula propparna... Jag ser fram emot att utmana honom senare! Vi ska bara lägga in några öl på kylning först och köpa en darttavla... Vi gjorde en "flylady" häromdagen och ägnade 40 minuter åt att städa upp nere i gillestugan. Det har inte gått att gå där sedan bergvärmekillarna var här. Nu är det rent och fint och huset blev plötsligt jättestort!

Måste bara göra en kort parentes om män och deras typiska egenskaper. Huset är inte i ordning än sedan vi flyttade in i oktober. M:s (framtida) rum är ett rent "blöjrum" med skötbord och öppen klädförvaring i trådbackar. Ärligt talat så luktar det skit därinne också! (Inte så konstigt kanske?) Det går i alla fall inte att flytta in där på ett bra tag. Klädstången i hallen ligger och väntar på att bli uppsatt. Ytterkläderna ligger på golvet och väntar på att klädstången ska bli uppsatt. "Han" har knappt plockat upp en pinal från kartongerna som tillhör huset - däremot har han putsat fönstren i garaget/snickarverksta'n! Det gjorde han typ andra veckan vi bodde här. Men nu får vi i alla fall en darttavla i källaren. Eller vänta, vi får ett skåp att hänga darttavlan på när vi väl har köpt den... *S*

(Egentligen gör det mig ingenting, jag är mest bara glad att han tycker det är kul att snickra och pula lite! Fast det vore skönt att få upp klädstången förstås...)

L sover middag och M kämpar i gåstolen - hon har kommit på att man kan ta sig framåt också, annars har det mest varit full fart bakåt tills hon stött i något hinder och där har hon fastnat. Hon gnager och tuggar frenetiskt på bitringen - det är väl dax för de första små riskornen att titta fram snart? Snoret rinner och dregglet hänger. Det är som vanligt. Jag köpte aldrig hushållspapper innan vi fick barn. Nu är vi storkonsumenter!

Under tiden som jag skrev detta inlägg har jag fått en ny spya (mangopuré) på mysbrallan och snor på den nytvättade fleecetröjan. Nåja, tvättmaskinen mår nog inte heller bra av att vila för länge!

PS: Pappa, varför låter det som om det bor skator i skorstenen?!

Ha det gott i helgen!

4 kommentarer:

Anna sa...

Kan ingen annan få svara på skatfrågan? Jag provar iaf. Kan det måntro vara så att det låter som att det bor skator i skorstenen för att det gör det?! Eller kanske snarare kajor för dom gillar skorstenar, bygger bo långt ner har jag hört sen får man ett elände när man ska ha ut dom och boet...Men det var väl inte svaret du ville ha så jag antar att jag inte fick fråga... =) Trevlig helg själv, vi är ju också mer eller mindre sjuka - men ska försöka tapetsera i helgen...

M sa...

Tack för att du anstränger dig, men anledningen att jag frågar p är att han satte upp hönsnät över skorstenen när han var här förut... I så fall antar jag att det redan bodde någon där - fast sotaren var här bara en dag eller två innan nätet sattes dit så troligen hade ingen hunnit flytta in!? Min förhoppning är att de nu gärna vill flytta in, men hindras av hönsnätet och därför sitter där uppe (ute) och kacklar!

Jag sa...

jodå, det kan de visst göra! Har hört att de kan lyfta på 'täckelse'

Brittis sa...

Darttavla över propptavlan?!!! Är ni inte kloka?? *S* Det låter i mina öron som gjort för fyrverkeri. Ska ni sätta "10:an" över proppen med högsta Amperetalet?

Skatorna? Det är nog bara vinden som tjuter i skorstenen och får ventilen i spiskåpan att slamra. Så är det i vår sommarstuga, i alla fall. (Det är förresten din far som installerade spisfläkten). Det är faktiskt ganska mysigt att ligga och lyssna till ljudet på nätterna när det blåser från ett visst håll.

Kul att hitta din blogg, förresten.