MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, mars 08, 2007

Imse Vimse Spindel - WOW!

"...spinn bara spinn bara spinn natten lång. Regnet det öser ner - solen går upp och ner..." osv. (för er som har barn över fem år så kan jag informera att det är "Rock-spindeln" - en ny version av den traditionella imse vimse)

Pust, vilken morgon. På grund av skyfallet ute och att schemat hos dagmamman var "Indian-parken" ville jag visa mina bästa mamma-sidor och bylsade på honom full mundering. Det var fleece jacka, overall, täckvantar med galonvantar utanpå (!), stövlar, galonbyxor och galonjacka och som pricken över i - en sylvester! Lite trång, men vaddå, det funkade! Han var skeptisk till en början men jag sa att det var en regn-keps och då gick det för sig. Modemedvetenheten verkar starta tidigt... (I morse klämde han fram två tårar när han ville vara lik mamma men fick reda på att han inte hade någon knallrosa tröja att ta på sig!!!)

Vi tog bilen - trots att det faktiskt slutat regna medan vi klädde på oss. Väl framme hoppade han i några pölar utanför Evas dörr och skrattade, full av förväntan inför den roliga stunden i parken med allt regnvatten! Då öppnas dörren och Eva säger: "Ojdå, jag kanske borde ha ringt... vi ska vara inne idag." Suck! Behöver jag säga något mer? Det sista jag såg medan jag gick till bilen, var en förväntansfull tvååring som tittade upp på sin dagmamma och frågade "Palken?" (snyft!)

Nu ska jag snart åka till jobbet (jippi!) på ett par möten. A kommer hem och får gå och hämta L och se till att han får plaska i alla vattenpölar på vägen hem istället!

Ha det!

Inga kommentarer: