MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, februari 13, 2007

Rustad från topp till tå!

Nu är det laddat - ikväll blir det TAPETSERING! Hoppas att vi fixar det utan mormor...! ;o)

Jag är väl förberedd - M somnade på väg till L's dagmamma i morse och ligger fortfarande ute i vagnen och sover (får väl skotta fram henne under ett snölager snart!) så jag passade på att göra något för att lugna mitt psyke - STÄDA! I över en vecka har vi gått på papp (fylld av slipdamm) i hallen och förmanat L att inte springa runt för att dra med sig smutsen! Det har gått sådär... Nu åkte pappen ner i sopsäckar och fram med "Grovisen" (som förresten var urkass - får man sälja vilket sk-t som helst nuförtiden?!). Nåja, trots att det mesta dammet säkert åkte in i dammsugaren i alla fall, blev det rent nog att våttorka och nu är det skinande blankt! *NJUTER* Drog några tag med moppen i övriga rum nere också och nu känns det såå skönt. Inbillar mig att tapetsering är ett finjobb!(?) Det har tagit sin tid att komma hit, men det borde bli bra resultat! Som en bonus blev ju övre hallen också renoverad, målade klart hela igår kväll. Äggskalsvit. Tak, taklister och väggar. Rent och fräscht!

  • Tak vitmålat
  • Element vitmålade
  • Ny bröstpanel uppsatt där det tidigare saknats
  • Bröstpanel vitmålad
  • Spacklat väggar (dåligt underarbete tidigare!) även övre hall
  • Tak, väggar, taklister målade övre hall
  • Tapetsering - here we go!!!

1 kommentar:

Jag sa...

Snyggt, ska bli spännande att se tapeterna i morgon!