MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, februari 13, 2007

Inspiration M

Projekt Hall är snart till ända. Sedan är det dags för lilla M's rum! Dags att flytta ut från mamma och pappa. Långsmalt med stort element och snedtak gör rummet till en utmaning... Gillar den tuffa döskalletapeten hos Sandbergs, men är annars sugen på ränder! Kanske under snedtaket för att skapa känslan av höjd. På så sätt borde inte heller rummet kännas så långt. Fast det är bara ca 60 cm högt upp till snedtaket...

Färger? Idag är det gul tapet med rosablommig bård - jag håller fast vid måttot "gult är fult!" och tänker mig istället en vit bas. Naturligtvis rosa! Gärna grått och kanske bruna inslag. Lila? Cerise? Lime är ju läckert! Hur många färger ska man kombinera??? Skrikigt eller soft pastelligt?!


A får bygga ett djupt elementskydd som en hylla längs hela kortväggen rakt fram i rummet. (Elementet är långt!) Sängen kan då stå framför och det blir en praktisk förvaring för nallar och böcker! Snart...

2 kommentarer:

Jag sa...

nämen, du kan väl inte ha rosa tapet med döskallar!! I ett flickrum! Men det klart, hon ska väl härdas den lilla och ska brorsan bo i en soldatbarack så må väl hon ha döskallar då.
Skojar med dig, det blir alldeles säkert bra, du har ju god smak - oftast!
Kram

Kiara Och Kovu sa...

Softa färger har en lugnande inverkan på dom små liven. Så pastellfärger rekomenderar jag iaf. JAg är dock ingen fan av rosa...