MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, februari 13, 2007

Akrobatik med latex!

Vad är alternativen när man behöver stryka ut latexfog i tak-/väggvinkeln i trapphuset? Att köpa en särskild "trappstege" för fyratusen kändes inte särskilt aktuellt för ett arbete som skall utföras sådär en gång vart femtonde (?) år. A började finurla på att bygga en egen ställning, men så infann sig plötsligt den där "glödlampan" ovanför mitt huvud och jag insåg att det fanns ytterligare ett alternativ... Det enda man behöver är en stark karl och en vig snärta! ...och det har man ju lyckligtvis hemma - dessutom är det gratis! ;o)

Ni skulle ha sett oss! Vig som en katt (nja, inte direkt) svingade jag mig upp på A's axlar och han begav sig sakta ut i trappan. Att få dit fogen med sprutan var ingen större konst, däremot krävdes det lite akrobatik och balans för att nå ända upp och stryka ut det med fingret! En kort sekund tänkte jag att det kanske fanns ett annat sätt - som att till exempel ta en varmkorv på en pinne (ett grillspett kanske?!) eller något? Men vi klarade det! L satt som ett ljus i övre hallen och tyckte nog att det hela var lite "tokit", men han såg inte det minsta orolig ut! A som bara ett par dagar tidigare varit hos naprapaten får nog snart gå dit igen!

Inför tapetseringen ikväll har vi dock förberett en enklare lösning med en "uppallad pall" eftersom vi inte behöver nå så högt upp...

2 kommentarer:

Jag sa...

Å det här skulle man sett! Har du inte lärt grabben att ta kort? Det är dags nu...

Gunilla sa...

*asg*.. stege, planka och nåt stadigt i andra sidan, så har man en plattform att stå på. Fast jag tycker personligen att sitta på sambons axlar har en sån plusfaktor att det är värt både varmkorv och naprapater..
Håller med syrran. ge ungen en kamera!!*S*