MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, februari 13, 2007

Inspiration L

Det första jag tänkte när vi köpte huset var faktiskt att göra om L's rum. Fast vid närmare eftertanke var det rätt okej, mjukt brunt på två väggar och lite grönbeige på de andra. Att underarbetet är dåligt spelar egentligen ingen roll i ett barnrum! Ett tema som faller mig in är KAMOUFLAGE! När vi var på militäruppvisning på Korsö (gammal kustjägare som han är!) i somras spanade jag noga in mönstret på båtarna. Rummets befintliga färger passar in och det skulle räcka med att göra olika fält på en av väggarna. Kamoflagenät finns säkert att köpa på något militärt överskottsbolag och det kunde hänga ner från taket och pryda en sida av sängen... Annars gillar jag verkligen tapeten ovan till vänster, den finns även i grönt!

Nåja, hans rum får nog vänta på renovering ett sekel eller så och då har nog detta blivit inaktuellt i alla fall! Skönt.

1 kommentar:

Jag sa...

Snart vill han bestämma själv men förstås, om han bor i soldatförläggningen nu när han är liten har han säkert fått nog av det när det är mönstringsdags och han stannar hemma hos mamma istället!