MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

onsdag, februari 14, 2007

Med lite möda och stort besvär...


Snart är tapeten slut!

Men problemet är att väggarna inte är klara... hrm, hur gick det till!? Jag mätte och mätte och tog en rulle extra "ifall att". Har precis ringt och beställt ytterligare två rullar! Nåja, de var ju billiga i alla fall! Fast nu får vi vänta tills nästa vecka innan trapphuset blir klart. (Ja, ja en eller två felskärningar har det nog varit.)

Nå, vad tycker ni?! Det blev en helt annan känsla i rummet och jag tycker själv att de vackra fönstren framhävs mycket bättre av den mörka inramningen. Förut försvann de i det vita.

Det var en ganska enkel match! Men kl. 00:37 i natt packade jag ihop efter ett antal felskär och lappningar, för att fortsätta idag på förmiddagen när L lämnats hos dagmamman och M sov i vagnen. Jag hann klart allt förutom en våd och lite småbitar runt ytterdörren innan hon vaknade. Tycker själv att jag är fantastiskt duktig på det här! Och med nyinköpta vita målarbyxor a'la självaste "Roomservice-Johnny" så kan det bara inte gå fel!

Puss & Kram på Alla Hjärtans Dag!!! <3 <3 <3

6 kommentarer:

Anna sa...

Blir jättefint!! Du är så duktig gumman.. Puss & Kram själv på Alla <3 Dag

Jag sa...

Ja jättefint blev det och brallorna var snygga också! hihi
Kram o puss en sån här dag!

Anna sa...

men för att bli bra på att tapetsera duger ett par gamla jeans också alldeles utmärkt.. kan inte hänga på byxorna... ;)

Anna sa...

Men uppdatera din blogg nu då.. *S*

M sa...

Ska du säga!!! Grr, var är bilderna på kakel och tapet?! HUR HAR DET GÅTT?

Anna sa...

NU DÅ!!! Jag har till och med bestämt kakel... ;)