MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, februari 20, 2007

Tappat tempot

Suck. Vi har inte kommit längre när det gäller Projekt Hall. Jo, visserligen har jag varit och hämtat de rullar jag var tvungen att komplettera med. Tog en chansning och åkte för första gången för att storhandla ensam med båda barnen igår... Åkte först förbi målaraffären och hämtade tapeterna. M sov i bilen och L följde med in. Det gick bra, men när jag i ögonvrån såg honom storma fram mot utställningsdelen och de vita sofforna greps jag av lite panik - inte med de skitiga kängorna, snälla! Med stor ansträngning gjorde jag ett tappert försök: "Titta där! Gå in där och titta, där är spindelmannen!" Pekade på utställningsdelen "barnrum", där det fanns massa leksaker och en fondtapet med Spindelmannen. YES! Min avledning fungerade. I sista sekund avvek han från sofforna och gick in till barnavdelningen. Pust! Jag betalade och gick för att hämta honom och gå ut till M som förhoppningsvis fortfarande sov i bilen. Men ser ni det gick inte för sig! L hade precis upptäckt att de hade en tapet med "Bilar" - favoritfilmen Cars ni vet (tusen tack till Peo förresten!). Ingen avledning i världen fungerade den här gången. Han skulle absolut stanna där inne och utforska alla leksaker och peta på alla bilarna på tapeten. När mitt tålamod tagit slut och stressen över M i bilen tagit överhanden fick jag bokstavligen ta en skrikande L under armen och tapetkartongen under den andra och gå därifrån. "Luta! Läpp!" skriker han gråtande medan jag fortsätter med bestämda steg och känner att kinderna börjar hetta. Det var en hårsmån ifrån att jag struntade i storhandlingen på ICA Maxi, men vaddå - det kunde väl inte bli värre?! Nä, faktiskt inte - han var en ängel på affären och en timme senare kom vi hem med tre stora matkassar!

Ikväll har vi barnvakt! Första gången någonsin här i stan - förutom när pappa passade L när jag och A gick på Depeche Mode konsert på Stadion tre dagar innan M föddes! Grannen/gudmor Anna kommer över. Sista chansen. Nästa vecka flyttar hon till Göteborg. Känns förstås trist eftersom vi bara haft ett simpelt staket mellan oss de senaste månaderna! Tyvärr ska vi inte göra något roligare i kväll än att gå på "utvecklingssamtal" för L hos dagmamman. Det ska iofs bli intressant det med, fast jag hade ju gärna passat på att gå ut och ta en drink och äta en god middag istället - eller kanske bio, det var en evighet sedan! Men det får bli en annan gång, om sisådär en femton år när kidsen klarar sig själva (...hrm, någon som fattar pikarna?! ha ha).

Nu sitter jag mest och väntar på inspiration för att fortsätta tapetseringen. Men det verkar långt borta den här gången...

2 kommentarer:

Anna sa...

Och jag glömde bort dig igår...förlåt! Men jag provar nu, så svara då...

Kiara Och Kovu sa...

Du får ringa ner Sanna då så sitter hon barnvakt *ler* hon är en hejjare på ungar och är flitigt anlitad här.