MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, december 11, 2009

status

En kartong. EN!!! Som sagt, i den här takten så...?

Men jag försöker slappna av och tänka att det inte är sååå mycket kvar. Ingen panik. Lördag o söndag är långa... eller?

Vi ska ju bara hinna med följande i helgen:

  • till tippen, minst en vända
  • bära över 450 stenplattor till grannen
  • staka ut för nytt staket
  • klippa ner buskar som står ivägen för staket
  • göra av det gamla staketet någonstans... (troligen hos grannen som får sälja det på blocket eller nåt)
  • gå över med ett par lånade stolar till grannen
  • tömma garaget och städa ur - vill nån ha lite ekplank förresten? (Hämtas på plats!)
  • packa och tömma huset

Lätt som en plätt som en pannkaksplätt... som lilla M brukar säga. Eller?!

Nu har jag ammat klart o snart är det dags för luciatåg nr två för dagen. Sen till banken en sväng, därefter fredagsmys (tacos, idol och popcorn), packa gör vi sen...

4 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Jag kan skicka ner Sanna. Då hinner ni klart. Hon är jätte duktig på att få saker gjort. Det är ju faktiskt hon som packat, burit kartonger o möbler och städat de sista gångerna vi flyttat. O detr har hon gjort på bara några dagar.

Brittis sa...

Ja, ni borde ha hjälp och jag håller med Kicki. Sanna är suveränt duktig.

Mamma o pappa sa...

ja, vi sitter da har i solen och har ingen mojlighet att hjalpa till! Men ni maste ju inte vara klara forran i mitten av januari! Var radd om er och kramar

M sa...

OJ! Tack så mycket för erbjudandet Kicki (Sanna!). Men faktum är att vi hann det mesta i helgen! Vi kompletterar varandra, jag och A. Jag organiserar, packar och sorterar. Han manar på, åker till tippen, kastar och bär.