MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, december 15, 2009

Dan före dan före dan före Flyttaredan!

Läget under kontroll.

Snöflingorna yr och jag fryser om fötterna - i övrigt känns det bara bra! Innehållet i min och A's garderober tänkte jag vräka ner i varsin sopsäck (!), barnens är redan tömda. Vinterkartongen för 2010/2011 är redan organiserad, fullpackad och märkt och årets vinterkartong är snart detsamma. Barnens rum är tömda, eller åtminstone nerpackade. Förutom legot. Det vågar jag inte röra. Än.

Städfirma är bokad. Ren och skär lyx!

Barnen tycker det är roligt, har inte sett dem leka så bra tillsammans på länge! Flyttkartongerna blir leksaksaffärer, gömställen och tåg.

Både kyl och frys är snart tömda. Det är en utmaning att få ihop middagarna, man blir tvungen att vara lite kreativ! Igår blev det faktiskt en fiskgryta på ett sista paket lax från frysen och en påse saffran från förra julen som jag hittade i kryddskåpet! Med lite creme fraiche blev det en riktigt god middag! Idag blir det svårare... en frusen torsk och en påse gröna bönor konkurrerar med kylens prinskorv och potatis (-mos).

I morgon får vi nycklarna till lägenheten och då ryker 3-sits soffan, soffbordet, sängarna (!?) och tv:n tillsammans med det lilla köksbordet och två stolar samt sittbänken i hallen. Vi får leva provisoriskt de sista två kvällarna/dagarna/nätterna. Grannen agerar flytthjälp! TACK för det!

Det som återstår är våndan över dekalerna i L's rum... Den mörka tapeten följer med klisterlapparna och efterlämnar skrikande vita fläckar! Skulle Du låta Blixten, Sally och Bärgar'n sitta kvar i pojkrummet?! Tips emottages tacksamt! Snarast.

4 kommentarer:

Brittis sa...

Låt lapparna sitta. Det ingår i köpet.

Fö, vilken organisation! Bravo!

Anna sa...

Låt de hänga!

M sa...

Tack, det blir nog så... Då får de själva pilla bort dem eller välja att låta dem sitta!

Jag sa...

Det finns nya! sa lat dem vara kvar.
Skont att hora att ni far till det i tid. Vi ses snart. Kram