MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, december 08, 2009

Rörigt

Kanske man har underskattat storleken på skåpen? Inser att man borde tänka kubik och inte kvadrat när man flyttpackar...

Ser kanske inte mycket ut för världen, men om det ska fortsätta i det här tempot ligger jag ljusår efter!!! Med mitt sinne för noggrannhet går det tyvärr inte snabbare - slänger hellre nu än låter kartongerna samla damm i åratal... Fast det där med att slänga tar verkligen tid.

...frågan är hur det går med mina års samlingar av Buffé den här gången? Vid senaste flytten (drygt tre år sedan) kom de med efter några dagars grubblerier, men jag tror faktiskt inte att jag har tittat på dem sedan dess. Men vetskapen om att de finns där i skåpet håller mig lugn ifall lusten skulle falla på att titta på recept...

Är glad över att åtminstone ha bestämt mig för att köra matberedaren (typ 10 år gammal) på tippen eftersom den ändå är oanvändbar då själva snurren är trasig... (Men jag velade inför beslutet och googlade till och med på tillbehör till philips - utan resultat!)

4 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Låt nån annan kasta allt som inte ska vara kvar! Så fick vi göra med mamma när dom skulle flytta från Spanngatan.

Brittis sa...

Släng Buffé-tidningarna, för jesse namn!
Ja, Kickis anmärkning har fog för sig men jag har lärt en del, faktiskt.
Det där med att leta reservdelar till matberedaren låter sjukt. Släng den! Inrikta dig på flytten i stället.
Kram

M sa...

Tack! Håller med om att det är sjukt! Operation kastning och selektivt urval skall påbörjas! ;)

Mamma sa...

...MEN den kan ju komma till nytta! hihi