MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, september 08, 2009

Kort uppdatering - projekt hall fortskrider

Projekt hall fortskrider alltså - har skrivit inlägg om det tidigare, men det var länge sedan nu. (Februari 2007!!!) Äntligen ska det bli klart... fast till vilken nytta och framförallt till vems glädje kan man fråga sig...?! Bröstlisten är sågad och grundad, det blir verkligen fint med en skarp vit kant mot den mörka tapeten. Synd att vi inte gjorde det tidigare. (Stort tack till pappa som får det att hända!)

Uppe har jag målat (grundat) den inre hallen/passagen vit. Den randiga gula tapeten är ett minne blott! SKÖNT! ...det kan man verkligen fråga sig varför vi inte gjort tidigare - vilket ljus det blev och vilken rymd!!! Ja, jag lägger i alla fall ner lika mycket omsorg och noggrannhet i renoveringen som om jag skulle leva med det för evigt.

Det blir mycket svårt att skiljas ifrån huset en dag... känner mig lite sentimental - men det är nog mest trötthet? God natt!

1 kommentar:

Brittis sa...

Men du kommer att sova med gott samvete sedan med vetskapen att du gjort så gott du kan. Det kommer nog att bli jättebra.
Det skabli kul attdu kommer "hemåt".