MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, september 21, 2009

"Varde ljus" - jag ser!

Kort statusuppdatering i kaoset.

Äntligen ser man ut genom våra fönster!! ...åtminstone de flesta av dem, men nu är det inte många kvar. Någon som är sugen på att putsa mina stora blyglas förresten?!

Har skrivit en tidplan för återstående aktiviteter (förvånad?):

MÅNDAG

  • Putsa fönster
  • Torka lister, ytterdörr
  • Fixa köksbord
  • Ta ut kökssoffa, byrå
  • Byt glödlampor
  • Rengör ugn, micro, fläkt

TISDAG - Rörmokare 13-15

  • IKEA, Plantagen, K-rauta
  • Tvätta

ONSDAG - barnen hemma

  • Plantera utekrukor
  • Städa garaget (målarboden, toaletten)
  • Fixa på altanen

TORSDAG

  • Dammsuga o torka golv
  • Skura toaletter
  • Packa inför R-vik veckan

FREDAG - L 5 år - Fotograf o mäklare 13:00

  • Torka golven på entréplan
  • "Styling"
  • Köp vita liljor
  • Fly fältet...

Sen måste jag bara avsluta med en mening jag överhörde av en "förstagluttare" utanför skolan idag som spelade kort med sina kompisar...

"Fett fusk - din jävla lilla... bög!" (Vart är ungdomen på väg?!)

3 kommentarer:

Mamma sa...

...och det blev inga flammor? Bravo!

Anonym sa...

Å när kommer du då? =)

Brittis sa...

Ni gör klokt i att fly fältet. Du behöver nog en lång, ordentlig vila, skulle jag tro.