MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, augusti 13, 2009

Efterlysning recept!

Haft total idétorka på mat. Tror inte jag står ut med mer fil, banan och flingor till lunch - dessutom är det nog ingen mat för en ammande mamma? Nej, fram med några snabblagade, goda, barnvänliga och nyttiga maträtter! Gärna en färdig inköpslista därtill!

Överraskade mig själv och maken genom att lusläsa ett par nummer av Buffé (jag sparar samtliga nummer och har gjort så i flera år!) där jag hittade färdiga veckomatsedlar - senare såg jag att rubriken var "Billiga veckan - under 400 kronor" och det var förstås inte heller någon nackdel! (se recepten på www.ica.se/buffe)

TISDAG
Lunch: Fil och flingor
Middag: Kinesisk köttfärsröra i pitabröd (stryk "Kinesisk" (dvs kål och lök) för barnens del)
Betyg: 3

ONSDAG
L: Rester från igår
M: Spagetti med skinka och shiitakesvamp (adderade en skvätt mellangrädde eftersom det såg lite torrt ut - för barnen blev det en carbonara med skinka och ärtor)
Betyg: 4

TORSDAG
L: Fil och flingor (suck!)
M: Kyckling- och baconcouscous
Betyg: <återstår att se>

Inga kommentarer: