MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, juli 06, 2009

Rapport

Nu är vi hemma igen efter besök på mvc och lunch i centrum. Barnen skötte sig bra och vi åt en trevlig lunch inne i Soll. C med köttbullar, sås, potatis o lingon resp. kycklingsallad. M sover och jag och L har hunnit spela ett parti yatzy. Han vann. Nu städar han sina legoritningar (!).

Bltr högt igen (128/92) men ingen äggvita. Ingen huvudvärk heller och svullnaden på kvällen går alltid över till morgonen så det är nog ingen fara! (Peppar, peppar!) Hjärtljuden är alltid lika härliga att lyssna till - som en hel fabrik! Min mage ligger på/precis under normalkurvan och hon medgav att tillväxtultraljud kunde ha en ganska stor felmarginal, så inte var det här barnet särskilt stort inte, vilket det tydde på vid senaste tillväxtultraljudet! Skönt! ...haft lite ångest över mina frosserier i jordgubbar o vispgrädde/vaniljvisp på kvällarna förra veckan - men jag behöver ju faktiskt järnet! :)

Mitt sista mvc besök här i stan, nu bär det av till dalom i morgon kväll! Härligt! Jag tror inte jag kommer hinna med besöket på mvc i R-vik den 16 juli eftersom jag fortfarande är inställd på att vi får boka om tiden och gå till bvc med lilla L istället!! Vi får väl se... Kanske hon bestämmer sig för att komma när vi väl kommit fram och kan slappna av?! A bestämde redan i helgen att om det skulle sätta igång skulle vi kasta oss in i bilen och köra till Falun - oavsett. Jag hoppas att vi i så fall hinner fram i tid - har faktiskt drömt om att vi inte hinner... Jag menar, det tog ju inte längre tid än tre timmar på förlossningen med L - och det var första barnet! ...men som sagt, inget jag oroar mig för direkt eftersom jag ännu inte har den minsta känning av att något är på G.

I lördags inhandlades förresten en ny bilbarnstol. Den gamla vi hade har nio år på nacken och det sägs att man inte ska ha en äldre än fem år eftersom materialet åldras. Dessutom var den gamla marinblå och det är definitivt inte någon favorit! Nu blev det en svart/grå istället. Dessvärre fick jag lov att vika mig och köpa ett marinblått skydd för huvudet - varför är det någon slags standardfärg?! Hellre grå, svart eller rött - varför just blått? Hoppas ni förstår att det endast är en liten gnutta allvar i den här diskussionen?! ;)

1 kommentar:

Brittis sa...

Ta`t lugnt nu!