MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, juli 06, 2009

I väntans tider

Inte en tillstymmelse till att den här lilla stumpan verkar vilja titta ut på ett par veckor - kommer troligen inte förrän i augusti?! Pust och stön! Ska på kontroll om en timme, återkommer med rapport senare...

Tvättmaskinen går varm här hemma, filtar, bebiskläder från garaget som fräschas upp, M's små nattolyckor i sängen, vanlig tvätt etc. Känner mig på så sätt rätt väl förberedd inför R-viks resan i morgon. BB-väskan är packad - men behöver packas om (!) eftersom jag hittade en stor flyttkartong med bebiskläder i minsta storlekarna längst in i garaget där jag hittade alla borttappade plagg och M's hela garderob som nyfödd! Trägen vinner! Oj, vad mycket söta och coola kläder M fick som nyfödd! Sis - hittade både din tuffa presenttröja till M och L's första body - ursäkta mig! :)

Rensade barnens garderober igår. Resulterade i två stora papperskassar med urvuxna kläder till garaget. Skönt att rensa upp! Nu får man en bättre överblick över de kläder som faktiskt används! Måste bara ordna någon klädförvaring till lilla L sen. Blir troligen en tillbyggnad på morfars skötbord genom en utdragbar trådback undertill? Det får A fixa när vi är tillbaka från semestern.

I R-vik har vi utrymmesproblem. Spjälsängen får nog därför vänta - istället tar vi med oss insatsen till den svarta vagnen som första säng. Får hitta någon lösning för att få upp den en bit från golvet - jag måste försöka spara min rygg den här gången...

Nu ska jag försöka få fatt på L o M för att åka till Mvc. Återkommer!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Du räknar alltså med att lillknödden blir en dalkulla? Eller blir det en mas?

M sa...

Vi vet faktiskt redan att det blir en kulla - tyckte det kändes bättre att förbereda L o M på vad som komma skall... :) så att de inte hoppas på en snäll och tyst lillebror och man kommer hem från bb med en gnällig lillasyster!