MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

onsdag, juli 01, 2009

Projekt hall

Plattsättaren kom förbi för att titta på hallen och gästtoaletten som vi planerar göra om efter semestern. Eftersom det innebär lite logistik för att få allt på plats kände jag mig tvingad att göra en lista med aktiviteter och rollfördelning. Pappa är nu inbokad vecka 37 för att bryta upp golvet och förbereda för golvvärme och klinker. Vi måste göra stambyte på toa för det är ett riktigt gammalt gjutjärnsrör idag och det blir väldigt äckligt där fort! Sen är det något knas med fläktsystemet, för det verkar gå ihop med ventilationen på toaletten - luktar matos där inne när man kör fläkten i köket! Förhoppningsvis hittar vi en lösning... Rörmokare bokar vi därmed också in vecka 37 för stambytet. Sen är det dags för plattsättaren vecka 38 för att lägga golv både i hall och på toalett. Därefter får A sätta upp pärlspont på toaletten och jag måla innan rörmokaren måste komma och montera nytt handfat och toalett (och installera golvvärmen). Allt behöver vara klart under vecka 39 lagom till L's 5 års kalas söndagen den 27 sept - annars vore det synd! Hoppas min tidplan håller!?

Sis - kan du maila över några bilder på er toalett - jag är inspirerad av den och vill ha en likadan! Är det "riktig" pärlspont eller såna där "fusk-skivor"? Hur ser det ut ned mot klinkret - visst går klinkret upp en bit på väggen och sen ligger pärlsponten över - eller har ni träsockel?

4 kommentarer:

Brittis sa...

När finns det plats för ett litet barn, då?

M sa...

Ja, det hoppas vi att vi har tid för i sommar - sen sover hon väl hela dagarna det första halvåret - eller hur? ;) Nädå, men jag ska ju bara övervaka projektet - förutom målningen förstås. Nu har jag precis klippt 1600 kvm gräsmatta så kanske kommer hon i natt? :)

Anonym sa...

Ligger en halvplatta upp på väggen och sen fuskpärlspont... ska ta bilder - kan lägga dem på bloggen kanske ifall nån annan ev. är nyfiken..;) Får se om jag orkar ikväll.../Sis

Anonym sa...

NU