MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, juni 30, 2009

Kvällssummering

Dagen har gått strålande för lilla M utan blöja - peppar, peppar - ingen olycka! Nykissad och har nu lagt sig i nytvättade sängkläder - få se om vi hinner på toaletten i morgon bitti eller om det blir en ny tvättmaskin i morgon?

Idag fläktade det åtminstone lite så man kunde vara utomhus en stund - jag tvättade vagnen så gott det gick. Fick ta till lite alg- och mögeltvätt (för måleri!) för att få bort lite svarta fläckar på sufletten, men det gick inte bort fullständigt ändå... men betydligt bättre blev det åtminstone!

Letade efter L's första body i garaget, men hittade den inte... tänkte faktiskt skälla på sis att jag inte fått tillbaka den efter att hon lånade den till E - men tyvärr går inte det eftersom jag nu hittat bildbevis på att M har haft den på sig och då måste jag ha fått tillbaka den... Kanske tror jag att den är i en mindre storlek än vad den är - M hade den i december och då var hon ju flera månader gammal! Ligger antagligen i en kartong för lite större bebisar - tänka sig att jag har en sån (o)ordning?!?!?!

Efter lunch tog jag tag i sömnaden. Det var faktiskt ännu roligare än jag föreställt mig! Bra blev det också! Borde ta ett foto så ni får se. Var ute efter rosa prickigt men hittade endast ett vuxenset på Hemtex som jag nu sytt om till två omgångar för spjälsängen. Hann inte riktigt klart - båda påslakanen är klara, men det skall bli ett par örngott också, och sen blir det ev ett litet påslakan + örngott till vagnen - fast jag vet inte var jag har täcket så jag vet inte hur stort det ska vara! Hade hoppats kunna sy ett nytt spjälsängsskydd också, men det räckte inte tyget till - ska jag satsa på ett till set tro?! Det är vitt med rosa prickar på ena sidan, och rosa med vita prickar på det andra - supergulligt må ni tro! :)

Slutligen bjöd jag på tacos på altanen nu på kvällen. Uppskattades mycket av både barn, man och gäst (pappa Tholén är i stan ett par dagar och bor hos oss).

Slutsummering, avklarat:

  • Tvätta vagnen
  • Leta efter L's body
  • Sy påslakan (50% klart)

...BB väskan får vänta tills i morgon!

Pust! Nu får det bli lite avkoppling - A och M är ute och springer så jag ska nog passa på att titta på en sommardeckare tror jag...

1 kommentar:

Brittis sa...

Du har verkligen hunnit med mycket. Hoppas du hann njuta lite a det vackra vädret också.