MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

söndag, juni 28, 2009

Kommer hon inte nu...

...så kommer hon nog inte förrän om ett par veckor i alla fall!

Startade nämligen ett nytt projekt idag - målning av staketet. Till saken hör att vi endast har typ tre-fyra meter vitmålat trästaket med två grindar - resten är Gunnebostängsel som inte ens är synligt från gatan. Det skulle väl vara lätt fixat?! Men icke. Skrapningen visade sig vara ett helt projekt i sig själv - virket är ju dessutom för sjutton vått under färgen! Trots 30 gradig värme i flera dagar!?!? Jag ömsom satt på en stol och skrapade och ömsom stod dubbelvikt över spjälorna i strålande sol i flera timmar. (Det kan min solröda rygg vittna om!) A tvättade och lagade några trasiga detaljer och grannarna kom över och undrade om L ville gå dit och bada lite med tjejerna (4 och 5 år) så han gick iväg i bara badbrallorna. Det är verkligen precis som i Bullerbyn här! M sov middag i - håll i er - 4 timmar!!! Sen gick hon och jag över till grannarna också en stund och vilade lite ifrån projektet.

När vi kom hem igen tog jag tag i alg- och mögeltvättningen och det medförde dessutom en hel del ogräsplockande och stenfixande under staketet. Pust! Svetten lackade! ...men det var sååå skönt när det var klart och A hade fixat kvällsmaten ute. Nu tar jag igen mig i soffan en stund men känner redan att kroppen tog stryk av arbetet. Huvudvärk (trots pimplande av vatten hela dagen!), ont i ryggen och tunga armar. Vi får väl se om det resulterar i något värkarbete i natt!?

3 kommentarer:

Gunilla sa...

Man ska hänga gardiner om man ska dra igång värkar!*S* Det är det där upp och ned på en stol som är grejen!
Få se om du funnit en mindre farlig variant i staket skrapning??

M sa...

Aj då - får ta tag i gardinbyten i morgon då! Vore inte helt fel om hon kunde komma snart... :)

Gunilla sa...

jaja, natten är inte över än!
Barn brukar väl komma när det är som mest olämpligt eller??