MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, juli 04, 2008

barnkalasgrillfest

Ja, i morgon får vi hit 15 vuxna och 15 barn på kalas! (oss inklusive) Klockan 15 bjuder vi på tårtkalas för M som fyller 2 nästa helg. Därefter har vi utlovat grillfest. Vi känner ingen av gästerna särskilt bra, alla bor på gångavstånd och vi är lite spända på blandningen och resultatet! Men vi ser fram emot det. Kul att lära känna några i närheten. Ett par av mina kollegor med familj och tre familjer från barnens dagis. Grannen E förstås och ytterligare en grannfamilj.

Handlade idag - två timmar (!) på Ica. Måste ändå kompletteringshandla i morgon. Vitlök till tzatzikin t.ex. Suck! Har skurit biff i lagom stora grillspettbitar och lagt i marinad. Kokar potatis till salladen - tredje omgången eftersom jag saknar en större kastrull! (Tomten: notera till julklapp!) Städat nedervåningen, A har klippt gräset och barnen (eller mamman!) har plockat ihop sina (deras!) leksaker. Bra med fester då man blir tvungen att röja lite! :)

Återkommer med rapport senare!

4 kommentarer:

Brittis sa...

Vi kan rekommenderara våran gårdsfest. 12 damer + 2 män med medelåldern ca 80 bast. vi hade kul. Kl 22.30 ca slog vi igen butiken. Skratt hela tiden.
Grillat med sallad och ugnstekt potatis. Himmelskt gott.

Anna sa...

Herregud - två timmar!! Hur gör du?!

Jag sa...

Hoppsan! Så nykter hon verkade, moster alltså. Hon måste ha skärpt sig rejält. Dessutom har hon inte skrivit nåt på sin blogg än, hon är rejält mör idag tror jag, Det går vilt till i PRO-kretsarna verkar det som.
Vad gäller dig Mallan, så är det bara en vecka kvar! Håll ut
Kram

Jag sa...

Usch, ser att jag har dubblerat 'rejäl', det gillar jag inte. Byt ut det andra mot 'väldigt'