MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, juni 23, 2008

Doft av klor

Det är jag som luktar!

Gräsänka och tre timmars tvätt av nordöstra gaveln på huset med rotborsten efter jobbet idag. Händerna luktar starkt av klor, eller rättare sagt alg- och mögeltvätt. Borde vara ren åtminstone! När jag tröttnat på tvätten efter mer än halva gaveln tog jag en välbehövlig joggingtur på 4-5 km men duschen efteråt hjälpte tyvärr föga mot klor-doften.

Jag orkade skrubba nerifrån och upp till fönstret på övervåningen - till vindskivans slut. Känner mig trött i armarna och stel i fingrarna. Muskler man aldrig använder annars. I morgon tänkte jag göra det sista. Sen kommer familjen och farmor på onsdag. Det vore skönt att vara klar med tvätten då åtminstone! I helgen blir det bröllop i Finland. Båten går på fredag kväll och tillbaka söndag kväll - det innebär tyvärr en helg till spillo när det gäller husmålningen. Synd, men bröllop är ju alltid roligt!

Kan man "fuska" och bara måla en gång tror ni?! Vi ska ju inte byta färg, och fasaden verkar vara i bättre skick än vi trott, bara man fick den ren. Vid en eventuell utbyggnation är det den sidan som försvinner, det känns liksom onödigt att överarbeta något som kanske inte behövs...? (Andra gaveln målade vi två gånger, men den sidan syns å andra sidan jämt.)

3 kommentarer:

Anna sa...

Ja, jag tror att det räcker att måla en gång faktiskt, du har ju redan grunden liksom och sånt dåligt skick är väl inte fasaden i vad jag kan minnas...

M sa...

JIPPI - det var det BÄSTA jag hört! :) TACK! Mina axlar och skuldror och framförallt mina knogar gör jä-ligt ont efter dagens dagsverke! Slår i knogarna för jämnan i panelen som är stickig och ond! Blev två pyttesmå trekanter över tyvärr - vågade inte ta en trappstege och ställa på översta nivån utan A hemma som kunde sätta upp några stödjärn i sidorna på ställningen. Bäst att ta det säkra före det osäkra och vänta tills i morgon kväll då han är hemma igen - med barnen och farmor!

Jag sa...

Det här skulle jag ha skrivit redan i måndags märker jag! MAN ANVÄNDER GUMMIHANDSKAR när man håller på med sånt där!!!
Slarvmaja!
Sen tycker jag synd om dig förstås men nu är det väl över, både tvättjobbet och det onda

Kram till er alla och hoppas bruden svarar ja och att ni har det trevligt!