MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, november 22, 2007

Dagens Citat

1) Igår morse. L vaknar (som vanligt) i vår säng. Jag har precis duschat och klär på mig då han sätter sig upp, gnuggar ögonen och säger:

"Mamma? Om du går ner och gör gröt så sover jag mera. Sen kommer jag när gröten är färdig."

Fniss - än så länge är det här bara sött tycker jag, men hujedamig för framtiden!

2) I morse gick han upp före mig och när han gick förbi lampan i fönstret frågade jag vänligt om han kunde tända i fönstret, varpå han stannade upp, tittade på lampan, vände sig mot mig och sa:

"Nä, det kan du göra mamma." ...och sen gick han vidare.

3) På dagis idag när jag kom för att hämta dem frågade jag om jag kunde få en puss. Då tittade han allvarligt på mig och sa:

"Nä mamma, det kan du få hemma. Inte på dagis."

Är det nu det börjar?! REDAN?!?!?! HJÄLP!