MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, augusti 03, 2007

Tjejkväll vs grabbkväll

Idag är det killarnas dag. Pay and Play (golf) i Furudal och sedan bastu och relax hos oss innan middag på Jöns till kvällen. Igår hade tjejerna vårt. Go-cart (gissa vem som vann?!?! mamma: jag bromsade i princip aldrig och låg utåt i kurvorna!) och sedan bastu och relax hos oss innan en helt underbart fantastisk grillbuffé på Bowlinghallen. (Verkligen att rekommendera!) I morse tog A barnen halv åtta och åkte till faster för att hjälpa till med takläggning. Farmor var barnvakt där. Skönt. Jag vaknade inte förrän 11:55! Nu tror jag att jag ska sova hos ma o pa i natt för att ge A samma present i morgon bitti! Bara inte ma är bakis efter "Hemliga resan" förstås, då blir det synd om dem. Fast vi kan ju husera i sommarrummet förstås. Synd att de inte är hemma. Pa skulle på hockey i Leksand. Jag o barnen får väl åka förbi och köpa hämtmat och bryta oss in i Tina när grabbarna kommer för att basta.

Vi skrattade gott igår när vi satt i relaxen och insåg skillnaden mellan tjejernas och killarnas bastubad! 7 tjejer som hade bullat upp med lite cider, några öl och en liten flaska champagne till vinnaren av go-carten (JAG!) och som pricken över i:t en termos kaffe, butterkaka (!) och tre skålar smågodis! Tur inte killarna såg det! I kväll blir det nog högst ett par påsar chips till plattan med öl där inne!

En dryg vecka kvar innan jag börjar jobba efter ett års föräldraledighet!!!

Inga kommentarer: