MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, augusti 28, 2007

55:14:00

Det är tiden för min första mil! TJEJMILEN gick av stapeln i söndags. Med den här uppladdningen visste jag inte vad jag kunde vänta mig. Sommarens förkylning och envisa benhinneinflammation - att ingen varnade mig!!! (hi hi) - satte stopp för träningen och jag visste inte ens om jag skulle kunna ställa upp överhuvudtaget. Men mentalt var jag förberedd. "Allt eller inget" kändes det som.

Vi hade anmält en "tjej-kvartett" och samlades 10:15 i söndags på Gärdet inne i stan. Hela familjen följde med. Skönt med support! Startled 3 satsade på tider mellan 49-53 minuter. Vi ställde oss sist i det ledet och startade i solskenet klockan 12:20. Redan efter 100 meter kände jag av benhinnorna, men faktum är så blev det inte värre under loppet och jag kunde genomföra 10 kilometer utan problem! Inte ens när jag kom i mål tyckte jag att det var så farligt. Lite spänd, men inte alls som det varit tidigare. Min viloperiod och ispåsarna varje kväll tillsammans med linement innan loppet gjorde susen!

Jag är supernöjd! Glad och stolt över att ha klarat av min första mil! Dessutom nöjd över att ha gjort en rätt bra tid med tanke på uppladdningen. Ett genomsnitt på 5 1/2 minut per kilometer är i mina ögon fullt godkänt! Det gav mersmak. Nu ska jag anmäla mig till Tjejmilen 2008!