MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

onsdag, juni 13, 2007

Pest OCH kolera!

Nu är jag trött på spyor och bajs - rent ut sagt!

Maja spydde 2 liter idag (typ) direkt efter lunch... (Sis, hon verkar inte dålig för övrigt, utan kan ha fått i sig för mycket mat - hon hostade och sen kom det...! Ta några extra vitpepparkorn ikväll!)

Ludvig bajsade nyss på sig. Fulla kalsongerna. Han var ute och klippte gräs med A medan jag la Maja och skyndade mig att byta om till träningskläder för en halvtimmes "egentid" längs joggingrundan. Plötsligt ropar A på mig och när jag kommer ut står en förvånad L där med bruna händer, lår, vader, skor och tunga, bruna kalsonger. Suck! A drar snabbt igång gräsklipparen igen när han märker att jag kommit ut. Naturligtvis. Jaha. In i duschen, lagomt irriterad, vilket dessvärre tas ut lite på L och jag säger bland annat att han inte alls är stor utan får lov att ha blöja på sig ett tag till. Får genast dåligt samvete, för visst är det väl okej att misslyckas ibland... men för en trött mamma som hade tänkt sno åt sig lite nyttig egentid känns det väldigt onödigt. Med gråten i halsen säger han "Söpa räserbil" och jag får ytterligare ett sting av dåligt samvete. Vi har ju sagt att han kan göra det när han blir stor. Och när man slutar med blöjor är man stor. Nu tror han att det är långt kvar... Full av dåligt samvete, men ändå nära sammanbrott klär jag på honom ett nytt ombyte och låter honom gå ut till A. På med skorna och iväg... - då skriker Maja ........................................................................................

Så gick det tydligen med den joggingrundan.

3 kommentarer:

Jag sa...

Stort deltagande från mig!
Pussa på L och M!

Brittis sa...

*skratt* Du får nog bereda dig på fler tillfällen då du får dåligt samvete. Ta det lugnt. Det blir folk av ungarna i alla fall.

M sa...

Ja, idag känns det bättre. Dessutom hann jag med min löprunda trots allt igår för A var färdig med gräset ganska kvickt och kom in och "beordrade" mig att sticka iväg - trots att det regnade! ;o) Det tackar jag för! Skönt - nu känns faktiskt benhinnorna mycket bättre!