MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

onsdag, maj 02, 2007

Pågående Projekt Stenläggning

När jag jobbade 3 heldagar förra veckan passade pappalediga A på att bevisa att man visst kan vara effektiv när man är hemma med barnen. (Fnys!) På fredagen kom därför tre lastbilar hem till oss. Den första med 7 pallar marksten. Den andra med 7.3 kubik samkross och den tredje med 7.6 kubik stenmjöl. Jaha. Så var långhelgen räddad med andra ord!

Här ser ni några Före och Efter bilder



Vi har varit effektiva må jag säga. Till och med grannarna är imponerade. Men så har vi inte varit utanför vårt vita staket på fyra dagar heller. Barnen har (återigen) visat sina bästa sidor. L har naturligtvis varit till stor hjälp! Stolt som en tupp körde han paddan som han var med A och hämtade. Vi har haft ett släp här hela helgen och på det har det hoppats kan jag lova. L har dessutom fått användning av både skottkärran och sin cykel med flak när han kört runt och hämtat halvstenar åt mig - det är jag som stått för själva stenläggningen medan grabbarna kört fram sten.


Det är klart man blir trött av hårt arbete...


4 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

*ASG* Klart att karlarna kan beställa hem saker, men det är vi som får fixa till det o städa efter dom. Men snyggt blev det.

Anna sa...

HÅller med kusin, blev jättebra! Och jag hoppas på finväder när vi kommer på besök framöver så vi får vara med på en grillning... ser inte allt för trist ut... Ses på lördag...Kram

Jag sa...

oj, så duktiga ni har varit! Det blev jättefint.
Längtar till helgen...

Brittis sa...

Men, jösses, så fint det blev. Och så fort ni jobbat!