MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, maj 28, 2007

Det var länge sedan sist!

Vet inte vad jag sysslat med på sistone - men jag skulle tro att det är jobbet som hindrat mig från att skriva på länge. Har jobbat rätt mycket, men på något vis känns det som om målet den 1 juni äntligen är i sikte! Då har jag min workshop med banken (kunden) och därefter ska jag "bara" skapa slutrapporterna... Sen ska jag inte ha något mer med jobbet att göra förrän i mitten av augusti - då min föräldraledighet slutar och Maja börjar hos dagmamman.

Som pricken över i kommer mamma o pappa också hit på fredag för att passa barnen på kvällen - för då ska jag och A äntligen utnyttja bröllopspresenten - BALLONGFLYGNING! Bättre sent än aldrig kan man säga - biljetterna går ut samma dag! Då var det två år sedan de införskaffades. Jösses, har det gått så lång tid?! Sen blir det tydligen picknick. Vi har hört att man blir döpt i champagne om man aldrig åkt ballong tidigare - så det har vi naturligtvis gjort! ;o) Vi är dock lite pessimistiska - för om vi äntligen får barnvakt hade vi helst velat tillbringa kvällen över en flaska gott vin på en mysig restaurang istället för att sitta på ett fält någonstans i Stockholms omnejd med folk vi inte känner och tugga på ett torrt kex.

Kan man vara så fräck och ringa presentlämnaren och fråga om han kan hämta oss på fältet när ballongen landat och köra oss till stan?! Det vore inte så dumt eftersom det kanske kunde innebära en tur i en röd FERRARI! Haha!

Nu måste jag lägga M (som förresten fick eget rum för en vecka sedan!). Dags för förmiddagsluren! L är fullt upptagen med teve "Byggare Bob".

PS: L har börjat vara utan blöja och den var helt torr i natt så förhoppningsvis har vi snart en blöjfri kille! (Peppar, peppar!) Superduktig att springa och kissa i buskarna ute när han blivit kissnödig eller säga till och gå på toaletten om vi är inne.

1 kommentar:

Brittis sa...

Hoppas ni får en riktigt trevlig ballongtur. Det är faktiskt värt att göra turen trots att ni får nöja er med torra kex(?).
Säger jag, som har viss vana vid att känna suset kring huvudet i rymden, dock med betydligt högre hastighet.