MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, mars 19, 2007

Två dagar

Ynka två dagar. Det blev resultatet av mitt tappra försök att hålla liv i teckningen. Inte mer. En orkidé och ett dåligt porträtt av sonen. Besviken inser jag att ambitionsnivån måste sänkas några snäpp. Men, men, det är väl bara att bita i det sura äpplet och öppna skissboken igen. När jag nu ska få tid...? I kväll lockar både 24 och Prison Break! Sen har jag funderat på om man skulle hänga på Anna Phil också?

Läste förresten om en familj som hade infört en "skärmfri" dag per vecka. Det vill säga, varken teve eller dator. Kanske ett bra tips att komma ihåg inför framtiden? ...fast, vad skulle man göra då?! Spela spel. Läsa. Lyssna på musik. Risken är väl att tiden skulle gå till det man inte hann med övriga dagar - städa, diska och tvätta. Suck!

Igår hade vi en härlig söndag. Var i Rättvik över helgen och träffade barnens farmor. Ja, vi hann faktiskt träffa mormor o morfar också innan de drog till varmare breddgrader. A o pappa åkte till Leksand på ishockey medan mamma kom upp till oss på berget och klämde på barnbarnen i torsdags. På söndagen blev det snöstorm och efter fem centimeter kände vi för att bege oss tillbaka till stan i skaplig tid. Vi passade på när L skulle sova middag. Till Stockholm hade ovädret inte hunnit än - det har faktiskt precis börjat i skrivandets stund... Hela eftermiddagen tillbringade vi alla fyra i trädgården. M i vagnen och vi övriga med varsin kratta i handen. Krattorna och övriga redskap hade A smidigt hoppat över staketet och hämtat i grannens bod. Dags att införskaffa sådant nu - fast det går ju bra att låna av grannarna också, så länge de bor kvar. Vi kände en jublande lycka och njöt av att vara ute och påta. Det är ju faktiskt för det här vi har flyttat till hus!!! Men nu får nog trädgårdsarbetet vänta ett tag, snöflingor stora som dasslock störtar ner över den gröna mattan.

1 kommentar:

Anna sa...

Jaha.. förväntar mig vår när jag kommer söderöver - inte snöoväder...

Elias har ju naturligtvis hög feber nu i kväll, 39.7 - han mår inget vidare måste jag säga, känns inte bra att åka... men vad gör man inte!

syns på onsdag... Kram!