MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, mars 22, 2007

Min stora passion

...en av dem i alla fall - är CHOKLAD! (Vilket jag blev påmind om när jag läste kusinens sida..)

Häromkvällen satt jag i soffan och trånade efter den mörka skatten och försökte desperat att rikta tankarna mot något annat. Speciellt nyttigt är det ju inte och har man liksom jag precis börjat inse att sommarsäsongen närmar sig med stormsteg försöker man ju i det längsta undvika sådana laster... Till slut blev dock begäret för stort - jag bokstavligen sprang till kylen med saliven droppande för att ta chokladkakan jag visste att jag hade där, bara för att, precis när jag öppnade dörren, inse att det var fel kylskåp! Frenetiskt letade jag i alla dörrfack och tog även en desperat chansning att leta i skafferiet - men - nada chockolada!

I kylen i Rättvik finns nu en oöppnad skatt och väntar på mitt nästa besök och det blir väl inte förrän till påsk. Hoppas bara inte mamma läser detta, för hon har nyckeln dit och jag vet med säkerhet varifrån mitt chokladbegär kommer...

Ikväll testar jag istället STEP UP passet på Friskis!

5 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

Köp 70%ig choklad. Den är nyttig och cholkadsuget går över fort.

PS gå in på Carolinas hemsida vetja
http://www.chokladspa.se/. Ni kan ju komma upp och njuta lite. Vi tar hand om barn *fniss*

M sa...

Mmmm, ju mörkare desto godare! Köper oftast Marabous 86%iga, vilken är supergod! Däremot kan jag gärna avstå vanlig ljus Marabou-choklad. Usch så sliskigt sött! ...fast en kexchoklad kan förstås slinka ner någongång!

Kiara Och Kovu sa...

ja jag håller med dej. JAg ska tänka på dej när jag går där på mässan då. Kastar säkert upp lite koret i bloggen sen när jag kommer hem. BTW när du kommer till Rättvik nästa gång ska du be att få smaka chokladtéet. Det är ruggit gott. Det finns hos mamma och jag ska nog ge till din mamma oxå tror jag.

Anna sa...

...och det Step up-passet verkar du inte ha kommit ut ifrån ännu...

M sa...

ha ha ha!