MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, februari 06, 2007

Smiter hit en stund

Jag passar på att ta en paus när L ritar och tejpar och M ligger på golvet och ser på sin stora idol (L)!

Utanför fönstret går "många bubbar", dvs "traktorgubben" som var här förra veckan plus en kille till och bär undan skrotet - äntligen ryker den gamla pannan och den itusågade oljetanken.

Idag har jag fått mycket gjort när L var hos dagmamman. M låg och sov i vardagsrummet medan jag målade tre element och spacklade lite i hallen! Hon är fantastisk! Jag passade på att måla elementet i rummet på övervåningen som skall bli M's så småningom. Lika bra när penseln redan är varm! Nu är alla element grundade och ett är helt klart!

För övright har vi insett att Projekt Hall ställer till så att vi blir tvungna att starta Projekt Övre Hall samtidigt... Suck, tar det aldrig slut?! Vi ska tapetsera en vägg i trappan som leder upp till övervåningen och då måste snedtaket uppe målas först så att det inte stänker på tapeten... och då är det lika bra att måla väggarna som gränsar mot "fondväggen" i trappan också. Sen får tapeten bli det allra sista momentet! Puh!

Slänger ut en rörmokarfråga och hoppas på svar: om ett element är kallt, och det inkommande vattenröret är kallt en bit men ljummet en meter bort, kan det då bero på att röret ev. lutar och att inte vattnet når ända fram?! (Idiot-teori?!) Vi har luftat utan resultat, det kommer vatten direkt, men det är förstås kallt och jag tänkte att det kanske stannar kvar i elementet för att inte elementet blir påfyllt med något varmt H2O? Det kanske märks tydligt, men jag vet INGENTING om element - men skulle gärna ta en lektion! ;o)

2 kommentarer:

Anna sa...

Blir lite full i skratt när du suckar redan över "Tar det aldrig slut.."
Ni har ju knappt börjat syrran... *S*

Jag sa...

Hoppsan, mamma vet råd! Det är luft i elementet - använd luftskruven! Ev måste cirkulationspump stängas av kolla med hårstrå vid lufthålet.
Man ska lufta tills vattnet kommer sen får man fylla på i systemet.
Lycka till