MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, januari 25, 2007

Var är mina tofflor?!


Brrr - plötsligt slog köldknäppen till och familjen W tvingas möta de mindre "charmiga" sidorna hos ett gammalt hus! Fleecefiltarna kommer i alla fall till användning men jag önskar mig flera härliga ulltofflor från marknaden! (Annars kommer väl aldrig mamma hit och hälsar på igen?!) Maja ligger invirad och sover i soffan - 50 cm över golvet är minimikravet! Mina fötter är stelfrusna men Ludvig är hos dagmamman och får upp värmen hoppas jag. A köpte ett element igår som vi har i vardagsrummet och nu kan man egentligen inte klaga - 20 grader - fast i huvudhöjd! Elementen är luftade men det verkar inte vara anledningen till att vissa av dem är kalla - pannan får inte upp någon värme trots att den står på fullt ös så troligen har en säkring gått... Konstaterar att det finns några bra anledningar till att vissa människor väljer NYA hus istället! Nåja, vi behöver bara hålla ångan uppe några dagar till, för nästa vecka sätts borren i marken och den gamla pannan åker ut! Inte en dag försent! Suck, längtar till sommaren...

4 kommentarer:

Anna sa...

Ni har iaf. ett väldigt charmigt hus, och trots allt så tillhör det charmen att tarva runt i för stora raggsockor och med en för stor stickad tröja - det passar in liksom...

Kiara Och Kovu sa...

Äntligen ser man dej här oxå. Kul tycker jag. Hade varit ännu roligare om vi kunde träffas allihopa och gärna samtidigt.

M sa...

Ja, synd att inte du och barnen (och syrran m.fam) var med till Håkan o Marita i jul. Träffade ju till och med Roger o AnnSofi m barnen! Det var inte "igår"!

Jag sa...

jodå, jag kommer igen! Tar väl egna tofflor och ulltröja med! Men det ska väl bli bättre bara nya pannan kommer in. Såg att det blir först på onsdag. Men idag (måndag) är det väl inte så kallt, eller hur? Fast vi hade -19 imorse! Brr.

Lycka till med halltaket! Försökte ringa idag men inget svar. Ha det gott ändå