MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

måndag, augusti 09, 2010

Brusten vadmuskel

Just som man var på väg mot rekordtiden på den vanliga joggingslingan i lördags kväll smällde vadmuskeln till och det måste ha blivit en ordentlig bristning. Smärtan var omedelbar och först trodde jag inte ens att jag skulle ta mig hem för egen maskin... Tur i oturen så hade jag bara "upploppet" kvar - ca 300 meter. Riktigt besviken och arg över att behöva stanna klockan så nära målgång, två minuter före min tidigare rekordtid! Suck! Enligt uppgift är det 6-8 veckors läktid för en muskelbristning men jag hoppas att det går fortare än så - annars är det ju nästan dags att byta joggingskorna mot pjäxor! Efter två dagars vila är vaden fortfarande öm och jag linkar fram...

Gissa om man är sugen på en löprunda - men det är väl mest för att man inte kan antagligen!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får helt enkelt vila dig i form...;) //A