MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, oktober 16, 2009

Inte riktigt som jag hade tänkt mig...

...början på dagen alltså...

Hade trott att jag skulle lämna stora L o M på dagis vid nio och sen göra mig iordning för att åka till kontoret - för första gången sedan slutet av juni. Har sett fram emot den här dagen jättelänge! Skulle åka tidigt, börja med att äta en lång och avkopplande lunch med en nära kollega och sen ha ett möte med min chef och därefter fika med ledningsgruppen innan mitt egentliga ärende startar kl 15:30 - avtackning av en annan mycket nära kollega som slutar och börjar ny tjänst. Mycket fika skulle det bli - och ett härligt återseende av många kära vänner!

Nu blev det inte riktigt så...

...tack vare "härliga", trotsiga 5 åringar. Ingen är på dagis, jag missar min trevliga lunch och istället måste A komma hem tidigare för att passa stora L och M och jag skynda in till mitt möte med chefen innan lite fika. Känns som om jag kommer vara betydligt mer stressad än jag trodde jag behövde vara och jag känner mig inte riktigt lika glad över dagen. Tyvärr.

PS: Vi sålde i alla fall huset igår - så lite glad borde man väl försöka vara ändå...!?

3 kommentarer:

Brittis sa...

Ett stressmoment mindre, alltså. Jag menar - huset. Gläd dig åt det.
Grattis!

Bror sa...

Kan du ge mig en kort sammanfattning av husaffärerna/planerna?

M sa...

* Köpt Kvarngatan
* Sålt Sollentuna
* Flyttar till Gärdebyn vid årsskiftet
* A pendlar mån-ons/tors
* M flyttar till vårt kontor i Blge
* Bygger på Kvarngatan o flyttar dit omkring jul 2010
* Säljer Gärdebyn under nästa år?

Ok?

"Lätt som en plätt som en pannkaksplätt" som lilla M brukar säga! Med andra ord blir sannolikt Emma och Ludvig klasskamrater fr o m hösten 2010!