MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

torsdag, juli 16, 2009

39+1

Ingen bebis i sikte än - tyvärr! Väntan - och längtan - börjar bli jobbig nu, trots att det egentligen är flera dagar kvar till beräknat (22 juli) datum. Men jag har ju dumt nog varit inställd på att få tidigare även den här gången, och så här länge har jag aldrig varit gravid tidigare! L kom som i tisdags och M som sagt för flera veckor sedan...

BM besök idag. Ny BM eftersom vi är i Dalarna, och jag hade högt blodtryck idag (138/91) och även utslag av protein i urinen den här gången, vilket normalt är vanliga tecken på havandeskapsförgiftning... Fick en ny tid på måndag och har även ringt förlossningen för att få deras rekommendation, men det verkar inte vara så allvarligt än utan jag ska hålla utkik efter flera symptom och höra av mig igen om jag känner något. Dessutom kolla av blodtrycket förstås - men jag fick ju en ny tid på måndag. Har (återigen dumt nog!) förhoppning om att förlossningen sätter igång i helgen (gärna redan i kväll!) men det har jag ju hoppats varje dag i en vecka nu! Trodde på allvar att vi skulle åka in natten till tisdag då jag hade kraftiga värkar, men de avtog och besviken vaknade jag utan att känna någonting klockan halv nio dagen därpå! Suck! Fast även om det är en jobbig väntan så är det ändå väldigt förväntansfullt och spännande att ha det framför mig (oss)! Har dock inte någon vidare "stubinlängd" och stackars L o M behöver inte göra mycket ibland innan jag reagerar! Hoppas att jag får tillbaka mitt tålamod när lilla prinsessan väl kommer ut! ...om hon bara kunde behaga komma snart - vi längtar ju efter att få träffa henne!!!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Snart ska du se att det är dags. Vi håller tummarna.

Gunilla sa...

GRATTIS TILL LISA!"!!!