MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

söndag, maj 17, 2009

Underbar helg!

Strålande väder! Helgen började med en mysig "taco-fredag" med familjen och sedan var vi mentalt inställda på att dela upp lördagseftermiddagen genom "mamma-dotter på 3-års kalas" och "pappa-son på badhuset". Men då kalasbarnet sjukanmälde sig på lördag morgon fick vi plötsligt "ledigt"! Förmiddagen gick för min del åt med storstädning och golvskurning, medan A verkade ha fått tokfnatt, för han jobbade stenhårt i trädgården hela dagen, klippte buskar, kapade träd, körde till soptippen 5 gånger, tvättade bilen och klippte gräset... Det var såå skönt att få allt gjort! Jag hann dessutom förutom golvskurningen (kors i taket!) bland annat städa garderober, tvätta tre maskiner och förbereda middagen - grannen E skulle komma över och grilla. L & M hjälpte till både inne och ute, och sprang sedan över till E en stund. Våra nya grannar i huset mittemot flyttade in i helgen och de har två tjejer (?) 8 och 10 år, som verkar spännande, men än så länge är L & M försiktigt betraktande...

Idag blev det ytterligare en härlig vårdag! A fortsatte med stenläggning (såna specialskärningar som vi stirrat oss blinda på de senaste två åren - men aldrig fått tummen ur att ta tag i) medan jag beräknade kakel- & klinkeråtgång i hall och wc inför höstens projekt. Sen lovade vi barnen att göra något roligt - det blev Gröna Lund! Totalt kaos i stan - kanske beroende på Norges firande av 17 maj i kombination med Schlagervinst?? men till slut hittade vi en parkering och tog oss fram till Grönan. Tre timmar och tre karuseller senare (ja, det var köer utan dess like!) åkte vi hem igen och gjorde kväll. Det var en jättemysig eftermiddag - men barnen var lite För kaxiga, för de grät båda två efter att ha åkt varsin "läskig" karusell - jag åkte Nyckelpigan tillsammans med M (och L satt själv i vagnen framför oss), och tyckte den hisnande färden räckte gott så jag förstår att hon bet sig i läppen och bröt ihop när vi väl stannade! Fniss - det blev några åkbiljetter kvar, så nu får vi väl ta oss dit igen - barn under 3 åker gratis i vuxet sällskap så man kan ju passa på innan hon fyller! Kanske mormor och morfar är sugna på karusell och sockervadd?!

I morgon ska vi till Junibacken...

3 kommentarer:

Anna sa...

Lycka till imorrn..fickan full med mutor till den envisa modellen?! ;)

Jag sa...

så klart så vill jag åka karusell!
Och du - jag håller också tummarna att hon är lite medgörlig tösen

Brittis sa...

Himmel vilken energi - hos er alla! Jag skulle vara glad om jag hade hälften