MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

fredag, mars 27, 2009

Gäsp

Nu A är i Portugal för att se matchen i morgon - fotboll förstås! Jag och barnen har haft en mysig fredag kväll med pizza, popcorn och cola! Båda sover nu i dubbelsängen i väntan på mig. Passar på att gå igenom eftermiddagens mailskörd eftersom jag hade möten. Sneglar även på Let's Dance finalen...och tvättar samtidigt. Gäller att vara effektiv! I morgon ska vi köpa tre presenter - på söndag är det två barnkalas - varav ett är på Junibacken med sagotåg och pannkaksbuffé - det blir roligt! Måste kanske även åka in till stan i morgon och byta ett par skor till M som jag köpte idag. Svårt med storlekarna. Får se om jag orkar - annars får vi (A) byta dem nästa vecka - det är vårskor, och ute är det ju snöstorm (!) så det är inte direkt någon brådska... Jag har faktiskt lyckats ordna barnvakt i morgon kväll - ser fram emot en tjejmiddag i Nacka för att fira Malin som fyller 35. Ska bli skönt med några timmars "egen tid" och är grannen evigt tacksam!!! Får se hur länge jag orkar - är inte direkt någon kvällsmänniska för tillfället... Dessutom hade det varit mysigt att fortsätta min och L's nyvunna tradition att ligga i soffan och se Wild Kids och sedan Robinsson - men nu får han väl sitta uppe med Erik istället...




Ang. krabaten... Mätte mig igår - lite chockartat - senast jag var gravid mätte jag 108 cm när det typ var en månad kvar - igår var jag redan uppe i 104 cm... Hur ska det här sluta?! Är i början av vecka 24 nu så det är ett bra tag kvar att växa på. Inbillar mig dock att det går snabbare med nr 3 - förhoppningsvis avstannar det och finns gott om utrymme att växa på därinne? Vi får väl se. Nästa vecka blir det nytt ultraljud i alla fall - och en ny chans att se "vem" det är! Ska även träffa läkaren och diskutera provsvaren. Bra, vi har ju endast pratat en kort stund på telefon när jag fick beskedet och var tvungen att smita in på en toalett utanför mitt möte för att få vara i fred och höra vad läkaren sa. Det var inte den bästa miljön att koncentrera sig i direkt.

2 kommentarer:

Brittis sa...

Tvillingar?!

M sa...

Nädå! I så fall gömmer den sig bra - vi har redan tjuvkikat två gånger! :)