MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

tisdag, december 16, 2008

Japp

Det var halsfluss! Kåvepenin 10 dagar. Passade på att köpa fruktsoppa och chokladpudding (!) för att trösta mig med. Finns ingen mat man riktigt längtar efter när man har ont i halsen. Köpte en tetra färdig sparrissoppa - det kanske blir mjukt och skönt till kvällen... Tur att man hinner bli frisk till jul - bara att hoppas att man inte hunnit smitta ner de andra. Det gick ju ganska fort ändå - och efter 2 dagars penicillinkur är man smittfri!

5 kommentarer:

Anna sa...

Var den god? Chokladpuddingen tänkte jag mest på.... Hoppas du piggar på dig till jul och att barn och man klarar sig, du får ge f*n i att pussa på dem... Kram Sis

Gunilla sa...

stackare!!
Du får varva ner lite, jag tror denna känslighet i mångt o mycket beror på "ansträngt system".
Lägg upp fötterna ett tag och säg NEJ!

M sa...

Skönt med varma ord - ja, chokladpuddingen var jättegod, just nu äter jag en glass! Man får passa på när man har chansen - en liten fördel med att vara sjuk... Jag tror inte det blir något besök på kontoret den här veckan utan kommer tillbaka först den 7 januari så det ska bli riktigt skönt med långledigt!

Jag sa...

ta det lilla lugna bara, lavv jo!

Bror sa...

Hej M, halsfluss är mer ett stresssymtom. Blir man lite försvagad som kommer de där förbaskade körtlarna att svullna.