MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

söndag, oktober 26, 2008

spindelmannens morfar är död

För 4 åriga killen är förstås Spiderman högaktuell. Av gudmor fick han Spiderman III (från 11 år) men vi har sett den tillsammans med honom och snabbspolat till de avsnitt där han är spindelmannen och klättrar mellan huskropparna. Nu går det att köpa samtliga tre filmer tillsammans med en kvällstidning och jag var inte sen att haka på och införskaffade därför ettan häromveckan. Placerade barnen tillsammans med morfar i källaren för att se på filmen, med instruktioner till morfar om att snabbspola vid läskiga avsnitt. Efter fyra minuter kommer M upp med krokodiltårar för trappan och säger "Jag gillar inte spindelmannen!". Efter tjugo minuter kommer L och morfar upp. L säger (med ett leende) "Den var så läskig att jag nästan började gråta!" Morfar ser yrvaken ut - han hade naturligtvis somnat! Jag borde förstås ha satt honom på en hård pinnstol istället för i den utdragna bäddsoffan, men det tänkte jag inte på just då.

L: "Vet du, spindelmannens morfar gick över gatan och en bil körde över honom!"
jag (försöker): "Oj då, då fick han nog ont i benet?"
L (konstaterar): "Nej, han dog."

...nu får det nog bli återgång till Blixten och Byggare Bob på dvd!

1 kommentar:

Brittis sa...

Ursäkta. Jag är visst inte riktigt vaken. Kommentaren till förra inlägget skulle naturligtvis höra hit. Dessutom fanns det en del felstavningar. Men du förstår naturligtvis i alla fall. Så här är det när man ska hålla uppmärksamheten på två håll samtidigt - i det här fallet på käre maken, som just nu irrar runt och letar efter en ficklampa och ropar på support.