MITT I LIVET - SOM DET SER UT HOS OSS

lördag, augusti 16, 2008

lördag

Västerbottenpajen står i ugnen, de gigantiska, illröda, svenska signalkräftorna ligger och väntar i kylen och råvarorna till den snabbt fixade förrätten (pilgrimsmusslor och shiitake svamp - receptet är ifrån senaste Buffé tidningen - undrar om det är gott?!) väntar på att barnen somnat! Det är bara jag o A som ska äta - får väl skylla på dagens datum som ursäkt - det är faktiskt 12 år (!) sedan vi förlovade oss i Björkviken! :) Barnen ska väl få någon egen kvällsmat innan förstås - just nu är de ute och cyklar medan pappa snickrar ett fotbollsmål i garaget. Jag passar på att smyga iväg hit en stund...

Hoppas ni såg resultatet nedan från dagens frisörbesök?! Det var hans eget beslut, och jag våndades innan och trodde att jag skulle gråta i flera dagar - men det blev bättre än jag vågade tro! Man får väl lov att vara nöjd eftersom hans önskan egentligen varit att se ut som Ljungberg - men han har väl INGET hår alls?!?! Nu blev det mer "Allbäck/Anders Svensson"-stil, och det går ju hem hos mamma!

Annars då? Jo, i morgon har vi lovat oss själva att ta tag i tvättningen av huset - de sista ynka metrarna. Takkupan uppe vid badrummet och framsidan. Målningen får vänta tills det blir lite stadigare väder - de har lovat bättring i veckan!

9 kommentarer:

Brittis sa...

Låter som en trevlig kvällsstund. Och L:s frisyr är det ju inget fel på. Förstår att han är stolt som en tupp.

Gunilla sa...

Har du nåt recept på västerbottenpajen??

Jag sa...

ah, så söta dom är! Gillas av mormor!

M sa...

Hrm, jag har fortfarande kvar en halv västerbottenpaj i kylen dessvärre (och nu är kryper den väl snart ut av sig själv!) Det är svårt att hitta något att äta till! Den är ju rätt "mesig" egentligen. Ser fin ut och smakar som den ska, men är det så väldigt gott - egentligen?! :) Hittade receptet på www.tasteline.se - 6 ägg och 3 dl grädde + 3 dl mjölk var det i alla fall minns jag! :)

Anna sa...

Undrar hur länge hon skall ha den i ugnen.. =) inte många ord som yppas i den här bloggen.. *S*

Jag sa...

ja, men NU måste hon väl ha tagit ut den?!!

Jag sa...

mallan, mallan! Vakna till liv nån gång!

Jag sa...

Du är ju sämre än jag!

M sa...

Ja, ja det var ett väldans tjat! Dessutom var signalkräftorna inte värt namnet - det var godare med ICA's frysta!!!